Reportáž z letního tábora Léto bez hranic 4. Budeme se snažit, podle možností připojení a programu tábora, dávat sem aktuální informace o dění z našeho letního tábora Léto bez hranic 4 (6.8. – 18.8.) a nějaké fotečky.

Táborový mobil pro kontaktování tábora     je:

606 937 393

17.8.2010

16_8_01-nahled Probudili jsme se do ošklivého, propršeného rána. Bohužel i zde se uplatňuje přísloví, že počasí si člověk ani na tábor nevybírá. Původně si měly děti sice hrát v lese, ale bohužel to nešlo. Štěstí v neštěstí? Aspoň se tedy mohlo začít balit a nemuselo se s tím zdržovat večer před diskotékou. Těsně před obědem se shlédlo divadlo, ve kterém Ernest Quit alias Drakodajl porazil DejaVú alias Dereka Vulfyho – svého dávného nepřítele. Děti byly nadšené, ohromně se jim líbilo, že jejich hrdina porazil úhlavního nepřítele. Jenže tak příběh neskončil. Ještě stále tu byla armáda klonů, která útočila na Majstrzákladnu, kde se bránili hrdinové. Posledním východiskem bylo, že by se všichni nepřátelé nahnali do základny a ta by se pak začala bombardovat. Děti tedy měli za úkol podminovat základnu. Zadařilo se a všichni nepřátelé byli zničeni naráz. Majstrparta zvítězila! Záchrana světa si vždy zaslouží patřičnou oslavu a tak se mohly děti těšit na poslední diskotéku. Slavilo se, jásalo se a trsalo. Poslední večer. Poslední večerka. Spánek.

16.8.2010

Dnes jsme vstali, sice trochu znaveni po návštěvě těch  největších hvězd světové popmusic, ale za to připraveni se poprat s dalšími nástrahami, které nám přichystal Hodinář a nový nepřítel DejaVú. 16_8_03-nahled Po snídani  si oddíly šly chvilku hrát hry při oddílové činnosti – kromě druhého oddílu, který čekala příprava scénky na večerní nástup. V půlce dopoledne se objevil starosta PeaceTownu se svým tiskovým mluvčím a vyhlásil, že banka byla vykradena a je potřeba, aby se do ní vrátili peníze. Tak si děti šli připravovat živnosti. Živnosti je hra, při které děti provozují různé služby za táborové peníze. 16_8_04-nahledTak se nám městečko přeměnilo odpoledne v tržiště, kde nechyběla různá kadeřnictví, věštírna, posilovna nebo třeba i reklamní agentura. Děti hra moc bavila a ještě se k ní někteří vrátili i po večeři. Po nástupu si třetí až pátý oddíl šel vyslechnout přednášku od záchranáře Standy. Naučili se tak základům první pomoci a čemu by se měli v různých situacích vyvarovat. Druhý oddíl si hrál s čísly a první si připravoval divadelní scénku na další den. Ještě děti čekalo večerní divadlo, při kterém byl osvobozen hodný Magneto a pak šli už na kutě. Tedy až na jedničku se dvojkou, kteří si odešli kratičkou stezku odvahy po svíčkách. Pak už tábor usnul spánkem nejhlubším.

14.8.2010

Během haloweenské noci se naštěstí žádné strašidlo nepokusilo rušit náš klidný spánek, a tak jsme se probudili do nového dne příjemně odpočati. Dopoledne jsme měli program v oddílech. Většina se vypravila do lesa hrát hry nebo stavět domečky (dokonce i domeček pro žábu), jen pátý oddíl zůstal v táboře a zahrál si vodní pólo. Po obědě byla připravena hned tři divadla, a pak už se všichni vypravili získat tajný kód a klíče, aby mohli vniknout do obřích hodin a zastavit zlého Hodináře. Vstup do hodin se nakonec všem podařil všem skupinkám, avšak najít v úplné tmě za zlověstného tikotu hodinek malé přesýpací hodiny byl úkol věru nesnadný a zvládli to jen učedníci superhrdinky Flambíny. Večer se konal táborák, ovšem ne jen tak ledajaký. Na návštěvu přijeli šermíři, kteří dětem ukázali dobové zbraně i kostýmy a povyprávěli jim, jak se žilo ve středověku. Po táboráku si všichni šli pořádně odpočinout, protože zítra nás čeká celodenní výlet do Blatné. 14_8_01-nahled 14_8_02-nahled 14_8_03-nahled 14_8_04-nahled

13.8.2010

Dnešní pátek třináctého přinesl do našeho města hrdinů hrůzu a děs. Nebe se již od rána zlověstně mračilo a tak jsme se rozhodli využít okolností a uspořádali jsme haloweenskou oslavu spojenou s velkolepou událostí – volbou hrůzostrašné Miss. Ale nepředbíhejme. Ranní workshopy proběhly ke spokojenosti všech a výsledek? Krásná batikovaná trička a večerní divadelní představení v podání 4. oddílu všechny nadchlo. Po obědě (vepřo, knedlo, zelo…mňam Tongue out ) se hrdinové museli naučit tajné kódy a správně předvést sestavy několika jednoduchých cviků. Představte si, jak se šest dětí snaží synchronně udělat dřep, výskok, tlesk a otočku…a při tom je chytá obří zlý pavouk… Surprised

Po večeři se děti vypravily na slíbenou projížďku na koních. Vzhledem k tomu, že si již předtím vyráběly haloweenské masky, jsme měli obavu, aby se koníci příliš nevylekali. To se naštěstí nestalo, a tak upír, čarodějnice a spol. viděli svět z koňského hřbetu.

Večerní hrůzostrašná Miss bylo setkání několika podivínů. O přízeň děsivé poroty se ucházela Bílá paní, krvavá Karkulka s krvavou babičkou, mafián, dvě čarodějky, mimozemšťanka nebo pár let zesnulá Karla Bezmráčková.Smile Po několika zapeklitých disciplínách (rozhovor s porotci, volná disciplína, seznamovačka) byla za Miss hrůzy vyhlášena Krvavá dýně, alias Anička Kneselová. Blahopřejeme! Haloweenskou noc přečkali všichni v pořádku a těšíme se na další zážitky.

12.8.201012_8_01-nahled

Dnes ráno se u nás stala podivná událost. Zákeřný Hodinář přeházel časy, a tak jen co jsme se vzbudili, na nás čekala večeře a po ní místo rozcvičky diskotéka. Roztančeni jsme tedy vstoupili do nového dne. 12_8_02-nahled Na programu byla olympiáda. Soutěžili jsme ve skoku do dálky, vytrvalosti, sprintu, hodu a skákání přes švihadlo. Vrcholem olympiády je vždy hra Waka Cirklus. Tentokrát se jí však Hodinář pokusil překazit. Naštěstí díky superhrdinům byla hra zachráněna a týmy se mohly utkat v lítém souboji, ve kterém šlo o to, sebrat co nejvíce žetonků z nepřátelského kruhu. 12_8_03-nahled Večer jsme se pustili opět do workshopů, a tak se batikovalo, improzovalo a hrálo jako o život. Den jsme zakončili snídaní a rozcvičkou Tongue out a napjatě čekáme, co se u nás přihodí příště.

11. 8. 2010

11_8_01-nahled Dnes byl na programu toužebně vyhlížený výlet do akvaparku. Hned po obědě přijely do střediska autobusy, které nás dovezly do nedalekého města Příbram. Zde jsme se rozdělili na dvě výpravy. První, pod vedením Ládi, se vydala prozkoumat hornické štoly do dolu Svaté Anny, aby se svezla v podzemním vláčku, zjistila, jak vypadá absolutní tma a prohlédla si starou strojovnu. Ostatní čekali vodní radovánky jako jízda na tobogánech, masáž ve vířivce, eukalyptová pára a další. Nechyběla ani soutěž ve skocích do vody (nejvíckrát do vody hupnul Renda Hájek a nejhezčí šipku umí Tomáš Bogušovský). Po koupání jsme ještě zamířili do obchůdku nakoupit nezbytné dobroty i suvenýry, a pak už nás autobusy odvezly zpět do tábora.11_8_02-nahled Večer se konala již druhá diskotéka. Její průběh však překazil Hodinář, který ukradl duše několika místních obyvatel a naši hrdinové je museli jít hledat. Naštěstí se nezalekli ani vteřinového bahna, ani jiných nástrah a zbloudilé dušičky objevili.  Po náročném dni se všichni těšili do postýlek. Ještě že zítra můžeme spát o hodinku déle Smile

10.8.2010

10_8_01-nahled Přivítal nás další hezký den. Po klasickém ranním režimu se snídaní hrál celý tábor hru jménem „férovka“, při které šly některým občas trochu nervy kolem, ale nakonec téměř všichni zdárně uspěli. 10_8_02-nahled Na oběd nás čekalo rýžové překvapení a po něm polední klid. Na odpoledne jsme měli další divadlo, ve kterém se všichni dozvěděli, že Peace Townská banka byla napadena a všichni super-hrdinové honem musí zachraňovat akcie. Po zdárné záchraně akcií děti postavily svatyně svým hrdinům a šlo se na večeři. Byl výborný buřtguláš, na kterém si  všichni pochutnali. Na nástupu děti shlédly menší „teleshoping“ a super-hrdina Hockey-man ukázal, jak umí zachraňovat dívky v nesnázích. Večer byly na řadě workshopy a to konkrétně divadelní, improvizační a batikování. Nabyti novými zkušenostmi, jsme byli rádi, že můžeme ulehnout do postýlek a nechat si zdát o dalších dobrodružstvích, která nás zítra bezpochyby čekají. 10_8_04-nahled

9.8.2010

9_8_01-nahledPři ranním svítání jsme si dali rozcvičku a na snídani sýrovou pomazánku. Dopoledne si každý se svým hrdinou vyráběl masky a vlajky, podle kterých se mohou děti u jednotlivých hrdinů specifikovat.  9_8_02-nahledPo hrdinské výzdobě šli všichni na oběd a odpoledne jsme shlédli divadlo, ve kterém jsme se dozvěděli, že doktor Ernest je uvězněn v časových kruzích a musíme se vydat po mapě a osvobodit ho.  Po večeři, na které jsme se zbytečně nepřejídali, byl táborák pro celý tábor a dali jsme si výtečné buřty a hráli na kytary. Večerka se nám o kousek protáhla, ale my to zvládneme a pořádně se vyspíme na další den. 9_8_03-nahled

8.8.2010

Ráno nás probraly sluneční paprsky prosvítající skrze okenní tabulky chatiček. Celí šťastní, že je hezky, jsme si dali rozcvičku a pak hurá na snídani, kde na nás čekala slečna Vánočka. 8-8-01-nahledDopoledne všichni vyrazili se svými oddíly do lesa a hráli spoustu zajímavých her. Na oběd jsme si dali knedlíčky s omáčkou a po poledním klidu jsme se vydali na naší první etapu, když už bylo konečně hezky.  Děti v ní běhaly po lese a snažily se uspokojit zvídavé otázky obyvatelů městečka PeaceTown. Na večeři nám pak kuchařky předaly novou energii díky čočce s párkem. Po večeři  děti shlédly divadélka, která vyprávěla o vzniku nových super-hrdinů – tedy Majstrparty, party jenž snad přemůže „Hodináře“.

V noci děti ještě čekalo oficiální přijímání, které však bylo krátké, takže jsme všichni mohli snít o krásných zážitcích z příjemně stráveného slunečného dne.

8_8_02-nahled8_8_01-nahled

7.8.2010

Vzbudili jsme se do našeho prvního celého dne v naší super-Míreči. Všichni se řádně protáhli při ranní rozcvičce a už pádili na snídani. 7_8_01-nahled Vychutnali jsme si vajíčkovou pomazánku a odebrali se na tábornické dovednosti, ze kterých jsme si poté udělali i menší hru.  Nabyti novými zkušenostmi jsme si šli dát do nosu. Čekal na nás jako hlavní chod kaše se sekanou a salátkem jako přílohou. Také jsme si mohli prvně zajít do našeho super-krámku. 7_8_02-nahled Jen co nám vytrávilo, nemilosrdné deštné počasí nás zahnalo všechny do konírny, kde jsme si promítali úžasné Úžasňákovi a dali si malý kvíz, který byl náležitě ohodnocen.  Večeře na nás už čekala. Dali jsme si porcičku leča s trochou chleba a zapili to šťávou. Ale to nejlepší z tohohle dne nás teprve čekalo… první táborová super-diskotéka! Pořádně se trsalo a užívalo srandy. Po všem už jen vydatný spánek.

Sice nám tu docela prší a tvoří se v táboře louže, ale to je asi tak všechno. Povodně v žádném případě nehrozí, tak se o nás nemusíte bát!  Cool 7_8_03-nahled

6.8.2010

Včera jsme ve zdraví dojeli do naší super-hrdinské vesnice Míreč. I když nám začalo pršet, neztratili jsme prvotní nadšení a ubytovali jsme se do sucha a rozdělili do oddílů od prvního po pátý. Poté nás čekalo teplé jídlo, těstoviny s omáčkou a masem a teplý čaj . Po pořádném obědě jsme si odpočinuli a vydali se na zdravotní filtr, kterým jsme všichni úspěšně prošli. Už nám zbývalo jen se seznámit. 7_8_04-nahled Po oddílech jsme si zahráli různé seznamovací hry hezky v teple klubovny, „konírny“ a jiných místností. Když už jsme uznali za vhodné, že se jsme se pro dnešek dostatečně seznámili, zamířili jsme na večeři. Čekalo nás chutné rizoto s kyselou okurkou. S plnými břichy jsme si udělali první nástup a první úvodní divadlo s promítáním o super-hrdinských činech našich super-hrdinů minulého roku. Nakonec dne jsme si ještě zahráli pár her po oddílech a vydali se pořádně vyspat na náš první celý táborový den.