Reportáž z letního tábora Záchranná mise v roce 2010. Budeme se snažit, podle možností připojení, dávat sem aktuální informace o dění z našeho letního tábora letošní Záchranné mise (30.6.-13.7.) a nějaké fotečky.

30.6.2010

Dojeli jsme všichni dobře, ubytovali se, rozdělili do oddílů a šli na večeři. Před chvílí nám skončil první nástup, kde se děti dozvěděly něco o táborovém řádu a poznali vedoucí, kteří se o ně budou starat, a teď už hrají venku hry. Malá kategorie měla večerku ve 21 hodin, střední ve 21.30 a velká ve 22.00. To nám ten den dneska rychle utekl.

1.7.2010

Pěkný večer všem zprávychtivým rodičům! Máme za sebou opravdu kráááásný slunečný den. CoolPo snídani naše dvě zdravotnice Mimg_0870-nahledirka a Regina provedly zdravotní filtr, při kterém prohlédly všem dětem krky a vlásky. Oddíly, které zrovna na marodce nevyplazovaly jazyk, si hrály v lese, skákaly na trampolíně, hrály míčové nebo seznamovací hry v táboře. Po poledním klidu jsme se při úvodním divadle seznámili s celotáborovou hrou. Dozvěděli jsme se, že Zemi ohrožuje blížící se meteorit a jediný člověk – Profesor X, který je schopen díky svým výpočtům dráhu meteoritu odklonit a Zemi tak zachránit, byl těžce zraněn při nehodě v laboratoři. Schází se celosvětový tým vědců, který vysílá miniaturizované posádky na záchrannou misi do těla Profesora X… Posádky byly sestaveny a prošly rychlým výcvikem během odpolední etapy v táboře. Během odpoledne se nám konečně napustil bazén, ale po etapě už se nikomu koupat nechtělo, takže se do vody těšíme zítra. V jídelně právě probíhá diskotéka. Nejmenší děti už šly spinkat, do postýlky už se chystají i středňáci a na poslední hodinu ovládne parket velká kategorie. Dobrou noc a další zprávy budou zítra touhle dobou.

PS: Máme tu v zookoutku prasátko Pepinu, které dnes k obědu dojedlo rajskou se 40 knedlíky. Smile

img_0877-nahled img_1011-nahled img_0982-nahled

2.7.2010

Další ukázkově letní den je za námi. Zatímco většina oddílů měla dopoledne oddílovku v lese nebo v táboře, malá kategorie začala se základy první pomoci. Zájemci o sebeobranu se ve speciálním kurzu pod vedením instruktorů Tomáše a Filipa naučili postoj a základní údery. Odpoledne proběhla 2. etapa celotáborové hry. Zdravotní stav Profesora X se zkomplikoval kvůli virové infekci, museli jsme tedy rychle jednat. Pomocí nanotechnologie mohly miniaturizované posádky být vpraveny do těla Profesora a zde bojovat přímo se zákeřnými viry. Hra proběhla formou vodní bitvy, což je hra jako stvořená do parných dnů, jako byl ten dnešní. Cool Děti s vodními stříkačkami naplněnými „lékem“ útočily na virové ohnisko. Viry se dlouho bránily, ale nakonec se posádkám podařilo infekci zlikvidovat, jak jinak Wink. A aby té vody nebylo málo, po etapě jsme všichni s radostí naběhli k bazénům a užili si pořádné vodní radovánky. Večerka je dnes krátká, protože jsme ponocovali včera. Takže dobrou noc a těšíme se na další krásný den.

img_1053-nahledimg_1068-nahledimg_1107-nahled img_1149-nahled img_1154-nahled img_1155-nahled img_1170-nahled img_1173-nahled img_1201-nahled

3.7.2010

Pro malou kategorii jsme dnes dopoledne připravili záchranářskou hru, kde si děti vyzkoušely základy první pomoci v praxi. Sebeobranáři se mezitím naučili základy boje na zemi. Ostatní děti hrály míčové hry, minigolf nebo stavěly domečky v lese. Po dobré svíčkové, kterou jsme měli k obědu, jsme shlédli divadlo k další etapě. Profesorovi X selhávají základní životní funkce a posádka ho musí stabilizovat. Ještě jsme se všichni stihli krátce osvěžit v bazénku (dětem se hrozně líbila i hadice, kterou jsme bazén doplňovali Cool) a pak posádky vyrazily na etapu. Po etapě se některé oddíly šly ještě koupat do bazénu a po večeři jsme se věnovali oddílové činnosti v táboře a blízkém okolí. Na velkou kategorii jsme po večerce měli připravené překvápko v podobě nočního výsadku. Vyvezli jsme děti auty „daleko“ od tábora a podle mapy měly za úkol dostat se lesem zpět do tábora. Ale nebojte se, protože jsou děti šikovné a mají dobrý orientační smysl, během hodinky a půl byly všechny zpátky v postelích.

sobota-1-nahled sobota-2-nahled sobota-3-nahled sobota-4-nahled sobota-nahled

4.7.2010

Dnešní horké dopoledne strávily všechny děti oddílovou činností a koupáním v bazénu. Po výborném obědě nás čekal obzvlášť zajímavý program, i když dnes nebyla etepa ani divadlo. Zájemci o projížďky na koních se vypravili do nedaleké koňské farmy a několik oddílů mělo nízké a vysoké lanové aktivity v příjemném chládku v lese. V kurzu sebeobrany dnes instruktor Luděk učil vyproštění ze sevření útočníka. Po večeři pokračovaly další oddíly v lanových aktivitách a na koho se nedostalo, má na to celý zítřejší den.

nedele-1-nahled nedele-2-nahled nedele-3-nahled nedele-nahled

5.7.2010

Konečně sprchlo! Po dlouhém období horka a sucha přišel dnes ráno déšť a celý den nám trošičku komplikoval program. Chvíli pršelo, chvíli svítilo sluníčko Cool, a tak jsme střídavě byli uvnitř i venku. Ještě, že tu máme hodně kluboven, kam se můžeme před deštěm schovat. Naštěstí jsme stihli koníky (pršet začalo až po projížďkách) a většina oddílů si užila i lanové aktivity. Malé děti, které nebyly na koních, ani zrovna nelezly po lanech, malovaly obrázky a větší děti hrály kolektivní nebo deskové hry. Večer jsme strávili při skvělých diskohrátkách pro malou a střední kategorii a teď, kdy většina tábora už spí, patří parket zhruba na hodinu velké kategorii. Doufejme, že se ráno probudíme do sluníčkového rána. Wink

pondeli-1-nahled pondeli-2-nahled pondeli-5-nahled pondeli-3-nahled pondeli-nahled pondeli-4-nahled

6.7.2010

Ráno jsme se bohužel neprobudili do sluníčkového rána, jak jsme doufali. Bylo chladno a chvílemi se nad námi proháněly zlověstně černé mraky, ale naštěstí celý den ani nekáplo, takže jsme ráno zvládli dokončit lanové aktivity.  Smile Laughing Během dopoledne si děti připravovaly svoje živnosti a po poledním klidu jsme tuto oblíbenou hru konečně odstartovali. Tábor se naráz proměnil v městečko s několika bary, casiny, květinářstvími, kosmetickými a tetovacími salóny a prodejnami obrázků. Dokonce se objevila i úklidová služba, popeláři, pošta a kurýr, seznamka, taxi, kurz první pomoci, psychologická poradna, věštírna, infocentrum, divadlo a další zajímavé živnosti. Celé odpoledne, kdy nám počasí začalo už docela přát a dokonce na nás vykouklo sluníčko, strávily děti nadšeným provozováním svých obchůdků a využíváním ostatních služeb. My, vedoucí, jsme samozřejmě také po celou dobu využívali této nabídky služeb (kdy se výjimečně starají děti o nás Cool ). Hojně jsme nakupovali obrázky, květiny, nechali jsme si věštit budoucnost… atd a zároveň jsme hodnotili nápaditost a provedení živností. Večerku jsme dnes oproti standardnímu režimu dne o půl hodiny zkrátili, abychom se všichni dostatečně vyspali na další zážitky, které nás zítra čekají. Wink

utery-1-nahled utery-2-nahled utery-3-nahled utery-4-nahled utery-5-nahled utery-6-nahled

7.7.2010

A zase je tu opravdové léto! Konečně jsme zase prožili příjemně teplý den. Cool Od rána se všechny děti věnovaly vymýšlení a přípravě kostýmů na večerní karneval. Po poledním klidu jsme se v dalším divadle dozvěděli, že Profesor X musí být operován a na tento úkol byl povolán nejlepší evropský lékař, který ovšem má velmi náročné požadavky na služby a úroveň ostatního personálu. Posádky se tak v dnešní etapě musely starat, aby operující doktor měl všechno, co potřebuje. Po večeři se všechny děti oblékly do svých kostýmů a sešly se v jídelně na karnevalovém reji. Po vyhlášení nejlepších kostýmů se všichi odebrali do postýlek, protože ráno odjíždíme brzy na celodenní výlet do Příbrami. Hurá! Smile

streda-2-nahled streda-nahled streda-1-nahled

8.7.2010

Máme za sebou jeden z nejpovedenějších celodenních výletů v naší táborové historii. Cool Počasí nám krásně vyšlo a všem se výlet moc líbil. V Příbrami jsme navštívili naše známé záchranáře a hasiče. Poté jsme si prošli centrum města, kde si děti mohly nakoupit něco dobrého nebo nějakou upomínku na výlet. Odpolední část programu byla věnována především návštěvě aquaparku. Zatímco většina tábora řádila v bazéně, brouzdalištích, vířívkách a parních lázních, děti, které do aquparku nechtěly, navštívily krásné barokní poutní místo Svatou horu. Časový plán nám klapnul bez jediné chybičky, a tak jsme akorát včas přijeli zpět do tábora na moc dobré knedlo, vepřo zelo. Večerní program nám opět pro velký úspěch zpříjemnily diskohrátky pro malou a střední kategorii a následně pro velkou kategorii diskotéka zakončená noční záchranářskou etapou v lese.

ctvrtek-2-nahled ctvrtek-nahled ctvrtek-1-nahled

9.7.2010

Celý dnešní program byl opět velmi pestrý. Zatímco většina tábora si dopoledne užívala vodní hrátky v bazénu, střední kategorie si prošla se Standou základy první pomoci. Po poledním klidu jsme začali hrát táborovou Olympiádu, která ale byla záhy přerušena náhlým útokem střepů. Zjistili jsme, že roztěkaný doktor Haus nechal během operace v těle Profesora X několik střepů, které teď ohrožují cévy a hrozí vykrvácení. Olympiáda tedy musela být nečekaně zrušena a opět byly do akce vyslány miniaturizované posádky, aby s pomocí krevních destiček tvořily „pevnosti“ a chránily tak červené krvinky (nejmenší děti) před střepy a tím i tělo Profesora X před vykrvácením. Hra spočívala v tom, že posádky si v lese postavily opevnění a v něm musely co nejdéle bránit „krvinky“ před útoky střepů (=vedoucích). Po večeři měla střední kategorie oddílovou činnost (některé oddíly střílely ze vzduchovky, jiné hrály míčové hry) a sebeobranáři se učili další triky, jak se ubránit útočníkovi. Nejmenší děti si za doprovodu hlavasovy kytary opekly u táboráku u svých chatiček buřtíky a nyní už dávno spinkají. Velká kateorie měla vlastní táborák pod táborem, také s buřtíky, a zájemci z řad VK mají možnost u táboráku dokonce přespat. Tak jsme zvědaví, kdo z nich ji využije. SmileZítra nás čeká nabitý program s ukázkami práce policie, psovodů, pyrotechniků … atd, tak se na to musíme pořádně vyspat. Dobrou noc!Smile

patek-2-nahled patek-nahled patek-3-nahled patek-4-nahled patek-5-nahled patek-1-nahled

10.7.2010

Počasí si s námi dnes opravdu pohrálo. Sluníčko asi vědělo, že máme na programu ukázky Městské policie, policejních pyrotechniků, psovodů, zásahovky a potápěčů, a tak naschvál lámalo teplotní rekordy. Páni policajti v černých služebních stejnokrojích i jejich pejsci se nám i v té výhni perfektně věnovali, odvedli skvělou práci a jejich ukázky se všem moc líbily. Mohli jsme si dokonce na vlastní kůži vyzkoušet i policejní výzbroj a výstroj, ale v průběhu ukázek jsme museli děti a jejich kšiltovky průběžně zchlazovat vodotryskem, aby se nám v tom teple neupekly. CoolTongue outTongue out Odpoledne pak velká kategorie měla pyrotechnickou přednášku o bezpečnosti zacházení s výbušninami (i těmi zábavnými) a většina oddílů využila možnosti koupání na blízkém koupališti. Malá kategorie to dnešní koupání měla obzvlášť pestré, protože trpaslíci cestou z koupaliště narazili na vodotrysk, u kterého si užili další hodinku vodních hrátek. V rámci večerního progamu se nám konečeně  na 1. hrachovské „Megashow bez hranic“ předvedly několik dní slibované světové hvězdy jako Ruslana, Xindl X, Horkýže slíže, Kabáti, Lady Gaga, Justin Beaber nebo Kašpárek v rohlíku a další a po nich následoval ohňostroj a diskotéka. Podle předpovědi počasí nás čekají další horké dny, takže chystáme především vodní hrátky…držte nám palce ať se neupečeme. Cool

img_2341-nahled img_2466-nahled img_2484-nahled sobota2-nahled img_2642-nahledimg_2604-nahled

11.7.2010

Dnešním dnem jsme uzavřeli celotáborovou hru. Už během dopoledne jsme se v posledním divadle dozvěděli, že profesor X (nějak záhadně během celotáborovky překřtěný na Profesora Cimrmana Laughing) se poněkud zotavil a znovu nabyl vědomí. Je ale pořád slabý a času je málo, takže za sebe vyslal posádky, aby podle mapy našly jeho tajnou laboratoř v lesích a přinesli odtamtud jeho propočty nutné pro odklonění dráhy meteoritu. Posádky se tedy vydaly na cestu ještě před obědem. A protože rtuť na teploměru dnes nemilosrdně vystoupala ještě výš než v předchozích dnech, našli jsme si během etapy čas na koupálko a meteorit nemeteorit jsme strávili skoro tři příjemné hodiny ve vodě. Dokonce i obídek jsme si nechali přinést k bazénu. Po obědě posádky dokončily etapu a pomocí kódu na flash disku spustily zaměřovací program pro odpálení rakety, která má zničit asteroid a zachránit Zemi před srážkou s ním. Všechny posádky svůj úkol úspěšně splnily, otevřely zakódovaný černý kufřík a po vložení kódu spustily odpočítávací program. Ve 22:00 naši pyrotechnici odpálili obří raketu, která úspěšně asteroid zasáhla a naše záchranná mise tak byla úspěšně dokončena. Večer se děti mohly dívat na promítání finále MS ve fotbale nebo využily poslední možnosti k oddílové činnosti. Hrozně moc to uteklo, zítra je náš poslední den. Undecided

img_2727-nahled img_2697-nahled img_2759-nahled

12.7.2010

Uteklo nám to tu jako voda a poslední táborový den je za námi. CryCry Dopoledne jsme si užívali táborovou pouť, kde děti plnily úkoly na zábavných atrakcích a získávaly za to podpisy od vedoucích. Za podpisy v kombinaci s táborovými penězi si pak mohly koupit něco pěkného nebo nějakou tu dobrůtku v pouťovém obchůdku. Po poledním klidu jsme se byli naposledy vykoupat v bazénu a pozdní odpoledne už jsme věnovali jen úklidu a balení. Na večerním nástupu jsme si vyhlásili konečné vítěze celotáborové hry a odměnili jsme nejpořádnější děti, které si po celý tábor nejlépe uklízely chatku. Kupodivu to byli kluci ze střední kategorie, a o to víc jsme jim všichni zatleskali. Kdo měl včas zabaleno a uklizeno, mohl jít večer na závěrečnou a speciálně prodlouženou diskotéku. Cool Bylo to tu moc fajn a i když se všichni těší na rodiče, ještě by tu mnozí rádi zůstali. Tak jsme si aspoň slíbili, že se tu sejdeme v co nejhojnějším počtu příští rok. Tak ahooooj na Záchranné misi 2011! Cool

pondeli-12-7-3-nahled pondeli-12-7-4-nahled pondeli-12-7-1-nahled pondeli-12-7-nahled pondeli-12-7-5-nahled pondeli-12-7-2-nahled

13.7.2010

A JSME DOMA… Doufáme, že jste si těch 14 dní užili stejně jako my. Děkujeme všem dětem za nadšení, s nímž si užívaly program, který jsme pro ně během posledního roku připravili. Velké poděkování patří i všem rodičům, a to za důvěru, se kterou nám svěřili své dětičky. Doufáme, že se s vámi všemi sejdeme příští rok a s některými třeba už letos na našich dalších turnusech našich letních táborů. Vaši vedoucí.