Reportáž ze Zimního tábora Prahy 6 až 10 v roce 2011. Budeme se snažit, podle možností připojení, dávat sem aktuální informace o dění na našem zimním táboře (6/2–13/2) a nějaké fotečky.

Pro rodiče: Prosím sledujte tuto reportáž v neděli 13.2. dopoledne. Kdyby se náš autobus někde zasekl v zácpě, budeme vás takto informovat. Děkujeme.

Děkuji všem dětem i vedoucím za letošní zimní tábor Prahy 6 až 10. Věřím, že se tábor všem líbil, byl místem zábavy i zlepšení lyžařského umění a přinesl hodně nových zážitků a kamarádství.

Své dojmy nám můžete napsat na info@detibezhranic.cz

13.2.2011

A jedeme domů. Zabalit a v 11 odjezd do Prahy… Bylo nám tu krásně, počasí nakonec přeci jen vyšlo, lyžovali jsme, prknovali jsme, hráli jsme celotáborovku a byli na výletě. Máme hodně zážitků a nových kamarádů. Za rok se tady určitě sejdeme znovu. ahoj

12.2.2011

Už je to tady, poslední den lyžování nadešel! Celou noc pršelo a mrzlo a mydoufali, že ráno to bude lepší. A opravdu bylo. Svítilo nám sluníčko, které se krásně odráželo od sjezdovky. Prvnímua druhému oddílu konečně vyšel nedochvilný skibus do Pece. Zde si, naši zdokonalení lyžaři a „snowborďáci“, měli možnost vyzkoušet další sjezdovky, jako třeba Zahrádky, Hnědý vrch či pro trénink carvingu ideální sjezdovku „Klondike“.Počasí nám přálo, sluníčko se neschovávalo a  sjezdovka byla skvěle upravená , lidí bylo také, kupodivu, málo.

Zbylé oddíly- tři a čtyři- šli lyžovat na známé vleky u chaty. Třetí oddíl lyžoval na kotvě na Portáškách a lyžařské podmínky byly, pro krásné počasí a málo lidí , také perfektní. Čtvrtý oddíl piloval svůj styl lyžování na Modřínu. Všem oddílům šlo lyžování velice skvěle a prokazovaly, že se opravdu něco naučili. Pochvalami jsme nešetřili.Odpoledne čtvrtý oddíl nenašel energii na lyžování, a proto vyrazil na kratší procházku, snad děti nachytaly nějaký ten bronz, odpoledne bylo jak v Alpách . Zbylé oddíly si šli užít poslední lyžování na Portášky, kde i přes to že svítilo sluníčko, tak na sjezdovce nebyl těžký mokrý sníh.Když se všichni vrátili, zabalili si věci, aby toho večer nebylo moc.

Po skvělé večeři, na kuchyni si naše žaludky opravdu stěžovat nemohly, a po rychlém dobalení, mohla začít závěrečná diskotéka.DJ Martin zapojil počítač do beden, které byly rozmístěné už od majitele v rozích jídelny,„vychytávkou“ byly světelné efekty a diskokoule. Diskotéka se všem velice líbila, všichni skvěle tančili a pařili, došlo i na narozeninové poblahopřání i s přípitkem „Rychlými špunty“.Protažení večerky bylo pak odměnou za celý týden, všichni pak, krásně unavení, rychle usnuli.A zítra domů!!!

10.2.2011

A  zase je tu reportáž! Počasí nám stále přeje, jen nám to sluníčko  ubírá sníh a tak odpolední lyžování je trochu náročnější – sníh je už těžký a nahromaděný. Dopoledne jsou ale podmínky téměř ideální a na ranním „manšestru“ si mnozí vykrojili krásné kolejnice carvingového oblouku. Na obědě jsme se posilnili pravou krkonošskou bramboračkou  a buchtičky se šodó, které si děti hojně přidávaly.

Večerní program děti moc bavil – v rámci 3. etapy celotábotrové hry si připravovaly  scénky z různých filmů a pohádek. Ostatní týmy hádali co předvádí. Scénky byly opravdu povedené a shlédli jsme ukázky například z Comebacku,   „Simpsnů“, Sněhurky či Krakonošských pohádek. Za předvedené výkony , za které by se nemuseli stydět ani renomovaní herci, týmy obdržely první „indicie“ neboli nápovědy,pomocí kterých budou luštiti heslo v Tajné komnatě chaty Javoří Mlýn. Zatím mozky pracují…

Zítra čekají děti závody, tak jim držte palce. :-)

První oddíl na muldě: http://www.youtube.com/watch…

9.2.2011

Jak se říká, že „ třetí den je zlomový“,  proto jsme dnes uspořádali celodenní výlet do trutnovského bazénu anebo do Pece. Děti se rozdělily na 2 skupiny a začaly s přípravami na dlouhý den.  Ty, které se chtěly koupat, si zabalily plavky a ručníky a už se nemohly dočkat velkého bazénu a vířivky. Ostatní se teple obléklia vyrazili na procházku do Pece pod Sněžkou.

Pro velký zájem o plavání se skupinka na výlet změnila v šesti-člennou výpravu. Dorazili jsme do malebného městečka, které je plné krásných chat a spousty sportovních vyžití a zábavných atrakcí. Toto malé městečko na nás zapůsobilo velice příjemným dojmem. Naši první zastávkou byla atrakce „Snowtubing“. Pro velkou oblevu bylo zavřeno. Zklamání nám nevydrželo dlouho, protože jsme se hned vydali na bobovou dráhu, která byla vzdálena asi 2 km. Bylo otevřeno, super! Děti si užily rychlou adrenalinovou jízdu hned několikrát. Poté jsme se vydali do místního obchodu, kde se dalo nakoupit spoustu věcí a hned poté byl čas na oběd. Bylo krásné počasí, a proto jsme nepochybovali o jídle na čerstvém vzduchu. Času jsme měli stále dost, a tak jsme se šli projít po obrovském areálu plného lanovek, vleků a snowparků. Děti byly nadšení. Po delší procházce okolím jsme se na zpáteční cestě zastavili v galerii, kde jsme si prohlédli nádherné obrazy Antonína Špetky, místního uznávaného malíře. Po nedlouhé prohlídce jsme se vydali domů. Před večeří jsme si ještě užili trochu legrace ve stylu bobování.

Zatím co se někdo bavil venku, zbylé děti se radovaly z vody a tepla. Plavci šťastně plavali a skákali z můstku, předváděli se jeden před druhým a opravdu se nasmáli. Když měli husí kůži, mohli se ohřát ve velké vířivce. Různě nasměrované proudy vody nám všem dopřávali uklidňující masáž. Menší, kteří s pláváním tolik zkušenosti neměli, se čvachtali v menším bazénku. Ale legrace byla stejně velká. Jako třešničkou na dortu jsme výlet ukončili saunou.

Po večeři nám vedoucí připravili krátké přednášky o první pomoci. Na resuscitačním panákovi Filípkovi jsme si každý vyzkoušeli masáž srdce a třeba i dýchání z úst do úst. Dále nám pověděli vše o krvácení a ránách, proto teď už jsme na všechno připravení. Paralelně s tím probíhaly fundované přednášky o lyžování a snowboardingu od našich expertů, ověnčených licencemi k oběma činnostem.

Hned po večerce jsme šli co nejrychleji spát, jelikož zítra je další den plný lyžování a sněhu.

9_2_ii_resize-nahled 9_2-nahled

8.2.2011

Sluneční paprsky nás dnes opatrně hřáli již od samého rána, chladnější vítr nás ale přece jenom teple oblékl.  Tvrdší  sníh nám nemohl zabránit ve vyčerpávající výuce, ba naopak, mohli jsme si „říznout“ několik oblouků. Na sedačce jsme si  stihli povídat o včerejším večerním programu, kde jsme překonávali svou chytrostí a šikovností strážce Javořího Mlýna. Museli jsme vedoucí porazit v různých dovednostech například ve střelbě hokejkou, ve hře Ligretto nebo  v přesnosti  vytahování  kostek ve hře „Věž“. Všechny děti již zvládly vyjet vleky bez problémů a myslím, že na našem lyžařském kurzu není již žádný začátečník – v hodnocení dovedností začínáme u „mírně pokročilý“.

Před večeří nám vedoucí, stejně jako předchozí dny, pustili film na DVD u kterého jsme si trochu odpočali. Večer jsme, v celotáborové hře, opět zdolávali strážce Javořího Mlýna, jen dnes hrála větší roli náhoda. Zdravotnici Míšu jsme museli porazit ve hře „kámen, nůžky, papír“, u Kuby jsme tahali nejkratší sirku, u Petra jsme museli  vytáhnout vyšší kartu, u Romana jsme házeli mincí (panna nebo orel), Michal si myslel číslo které jsme museli uhádnout J a u vedoucího Martina jsme hádali v které ruce má kuličku. Kdo neměl štěstí musel odpovídat na záludné otázky o Krkonoších, historii snowboardingu a lyžování. Tyto informace dětem visí na nástěnce již od prvního dne. J.

Zítra nás čeká celodenní výlet, tak se těšte na historky z cest.

P.S.: Dnes byla na táboře kontrola z hygienické stanice. Dopadla výborně, vše v pořádku. :-)

8_2_resize-nahled

7.2.2011

Milý rodičové  a prarodičové,

Dneska jsem ukecala hlavase Pepu, že můžu napsat  reportáž já, tak jsem se toho s radostí chopila.  Lyžovačka se dneska vydařila – brzkou ranní inverzi vystřídalo sluníčko a vymetená obloha nám navodila atmosféru Alp. Sníh byl odpoledne  sice už dost mokrý a těžký, ale trénink pluhu nám na něm šel dobře. Ten se nám prý hodí když pojedeme úzkou cestičkou. Zítra začneme smýkané oblouky a po celodenním výletě nás už konečně čeká ten slavný „kárf“.

Co se týká vaření, tak pokud to takhle půjde dál přijedu trochu jako bumbrlíček. Mějte se moc pěkně už budu končit, protože musím pospíchat na večerní program, kde budeme získávat klíče do naší celotáborovky – bojovat s jednotlivými strážci Javořího mlýna.

Pa vaše ratolest

100_0235_resize-nahled 100_0252_resize-nahled

6. 2. 2011

I přes brzké vstávání jsme se na hory vydali s úsměvem a na chatě jsme byli co by dup. Náš nový domov nás přivítal útulnými pokoji a hned následoval teplý oběd.  Po obědě jsme všichni měli čas na vybalování. Odpoledne nás naši vedoucí rozdělili do lyžařských skupin, podle toho, jak umíme lyžovat. Po rozdělení jsme měli první jízdu s našim instruktorem, kde jsme poznali, jak moc je přísný nebo vstřícný.  Po návratu na chalupu jsme absolvovali menší zdravotní prohlídku. Zdravotnice Míša byla moc milá a přátelská, a tak nikdo neměl strach.  K večeři jsme dostali obrovský řízek a brambory. Moc nám to chutnalo a už se těšíme na další jídlo. Večer k nám přišel otec Fura , nejstarší člověk z Javořího Mlýna. Ten nás uvedl do celotáborové hry, zasvěcené hledání tajemné místnosti pomocí klíčů a indicií, a rozdělil nás do soutěžních družstev. V rámci večerního programu jsme se měli uvést před ostatními skupinami . Někteří z nás měli zajímavé názvy a pokřiky, a proto se všichni velmi bavili. Ale za chvílí už musíme jít spát, protože zítra nás čeká další skvělý den plný lyžování a zábavy.