Reportáž z letního tábora Léto bez hranic 2 v roce 2014 – AVANGERS návrat Superhridnů. Budeme se snažit, podle možností připojení, dávat sem aktuální informace o dění z našeho letního tábora letošního Léta bez hranic 2 (10.7. – 22.7.2014) a nějaké fotečky.

lbh2_profilovka letošní tábor léto bez hranic 2 – nástup

22.7. BUSY VYJELY Z TÁBORA, PŘÍJEZD DO PRAHY PROBĚHNE PODLE PLÁNU, 22.7. VE 12 HODIN

19.7.

den10_1-nahled den10_2-nahled Rozlepuji vočka a v mé chatce je jaksi vlhko, jelikož dnes ráno byl celý tábor zahalen v ranní mlze, jdu na snídani, kde dostávám od našich kuchařek chleb s máslem a kakao….toto mě opravdu posílilo na to, abych mohl vykonávat jednu z posledních aktivit na táboře. dopolední činnost byla opravdu povznášející. Jelikož Loki si na nás připravil opravdu kuriozní zápletku ještě před tím než nás zničí. to si takhle stojíme před marodkou kde Loki otevřel svůj Lokiburger z kterého na nás poslal zlé parazity…. Zvítezili jsme.

Oběd….¨

Polední klid…

Klasika…

den10_3-nahled Odpoledne po svačině jsme konečně vyrazili do našeho rybníku vykoupat se a po té jsme byli vystaveni před Lokiho největšího valečníka Stigmena, kterého jsme museli zničit, ale naštěstí Black Widou ho stihla zneškodnit včas. večerka já se s oddílem odebírám k táboráku a nočnímu spinkání venku.. Doma bude dost času na to abych vám povyprávěl co vše se dělo.. dobrou

18.7.

d9_3-nahled

Milá rodinko J dnes budu opravdu stručný, jelikož a protože jsem dnes absolvoval celodenní výlet, který byl opravdu vyčerpávající… začnu tím, že k snídani nás čekala výborná tvarohová pomazánka s pažitkou po které jsem se olizoval až u souseda za ušima.. po té rychlý nástup na kterém byl náš tábor rozdělen na aquaparkové a výletové skupinky.

d9_1-nahled d9_2-nahled Aquapark byl geniální.. jako první jsem vletnul do páry s mentolovým přívlastkem a poté šupajdá na tobogány rovnou přímo do bazenu kde po pár tempech jsem musel opět  trochu vydechnout a zas a zas směr tobogán. Rozdivočeni a rozmočeni se vydáváme na Příbramské náměstí, kde nám vedoucí dali možnost rozchodu. Bylo to fajn.. unaveni a s chutí na řízek, který jsem snědl již dopoledne, odjíždíme směr tábor J ted už nás čeká jen oddílová činnost a vyčistit zuby a spát… Dobrou.. Málem bych zapomněl na ty famozní francouzské brambory které mi zpříjemnily večer . těd už vážne dobrou.

17.7.

Vstávám,…jdu…čistím zuby i celého člověka, který na mě čučí ze zdi v koupelně. Při snídaňové bombě ve formě párku s chlebíkem jsem se začal pomalu probouzet. Když jsem vycházel z jídelny, byl jsem připraven na další dobrodružství, které nás nepochybně čekalo. Oddílový vedoucí nám naložil spoustu potravin se slovy: ,,Dnes budeme vařit na ohni.“ Byli jsme nadšeni. Ukuchtili jsme si pečené brambory, rohlík i banán s borůvkami. Degustovali vedoucí ,,VK“ neboli velké kategorie. I když se nám vaření velmi vydařilo, nedokázali jsme zdolat kulinářské umění našich skvělých kuchařek. Famózní kuřecí stehno s bramborem se na světě ohřálo jen pár minut. Polední klid jsem prožil za hlasitého chrápání mého spolubydlícího, kterého oběd znavil natolik, že usnul, sotva došel na chatku. Odpolední etapa se nesla v duchu fáborků a stanovišť, v nichž si každý našel své. Končíme přesně s odbíjením šesté hodiny večerní a krupicová kaše teče proudem. Odreagování jsme našli na večerní diskotéce, kterou vedl náš praktikant Michal. Ještě doprovodím kamarádku z oddílu do chatky a jdu si lehnout do své postele, kde usínám za zvuků noci.

d8_1-nahled d8_2-nahled d8_3-nahled

d8_4-nahled

16.7.

Krásné slunečné ráno, a já stále zde… Sobenský rybník. Po snídani, kde se spojila chuť vynikající šunky a salátové okurky, jsem vyrazil se skupinkou na další z mnoha etapových her, kde jsme museli osvobodit a zachránit jednoho z našich ,,Avengerů“, který se dostal do spárů zlověstného Lokiho. Povedlo se! Zesláblého a  vyčerpaného ,,Iron mana“ vzala největší kategorie na záda a dopravila do tábora, kde se o něj postaral náš ranhojič. :) Po této akční a vydatné hře jsme se seskupili v jídelně na rajskou omáčku s knedlíkem. Když jsem slíznul poslední kapičku z talíře, šlo se na chatky na náš oblíbený polední klid. Raz, dva, tři a já už jezdím na koních! Ano, po poledním klidu za námi přijely koně, o kterých jsme se dozvěděli spoustu zajímavých věci. Provezli nás okolím a nechali si dát mrkvičku z ruky, kterou chroupali více než s chutí. Večeře se prohnala jako uragán a já s pupíkem jak soudek ležím v posteli. Na mysl mi přichází už jen jedna ovečka za druhou. Jedna, dva, tři, čtyři, pět, še.........

d7_1-nahled d7_4-nahled

d7_5-nahled

Děti, kterým rodiče v přihlášce přiobjednali projížďku na koni si dnes mohly užít procházku po lese v koňském sedle, byl všechny to byl opravdu silný zážitek.

d7_2-nahled d7_3-nahled

15.7.

Milá rodinko. Po dnešním rozbřesku, když jsem se probudil, jsem se cítil plný sil odolávat všem nástrahám a dobrodružství tohoto krásného 12 denního pobytu. Nutelová pomazánka s kakaem mi dodala sil na to, abych mohl v klidu s uklizeným pokojíčkem a vyčištěným chrupem jít odolávat Lokiho nástrahám.

d6_4-nahled

Oddílová činnost byla vskutku ohromující, museli jsme uvařit tři chody pro našeho Wolverina a našeho šéfa přes gatsronomickou kuchyni. Byla to výzva tříchodového menu, počínající křehkými toustovými chlebíčky s jemně sýrovou pomazánkou posypány sedmikrásky. Naši porotci byli opravdu nadšeni a to nemluvím o slimákovi, kterého musel Wolverin spořádat.

Přišel oběd, ta ryba s kaší, kterou nám naservírovali v kuchyni, se opravdu nevyrovnala našemu menu jaká jsme vytvořili. Polední klid jsme strávili v klidu, míru a naděje na dnešní karneval, který nás čekal tento večer. Odpoledne jsme připravovali d6_2-nahled skupinové divadlo, plus naše karnevalové kostými, s kterými se budeme chlubit dnešní večer na velké karnevalové show končící diskotékou. Byl to super večer, v kterém nás provázely syamská dvojačata Karel a Franta. Již jdu spát. Pobaven celým dnem odlehčeným od všech Lokiho nástrah a problémů, ulehám a již se nemůžu dočkat dalšího dne… a to si představte, že nejstarší děti přespávaly dneska venku pod širákem a prý to bylo super! d6_3-nahledno já jsem ve své postýlce.

14.7.

d5-nahled d5_3-nahled Dnes, milá rodinko, je pátý den. Snídaně superhrdinů byla opravdu plná bílkovin pro tvorbu svalů, ktéré superhrdinové doopravdy potřebují. Ráno, po té co jsem si s kamarády vyčistil chrup, uklidil chajdu, nás čekal nástup celého tábora. Běhěm toho se najednou ozvaly tupé rány a výbuchy. Napříč celým táborem utíkali superhrdinové před Lokiho stoupenci. V jeden okamžik to vypadalo, že superhrdinové vyhrávají, ale zlom nastal, když Ironmana udeřili po hlavě a Lokiho stoupenci se na něj vrhli a unesli ho. Bojíme se o něj. Kde asi tak je?  V tu chvíli se objevil vytoužený Hulk, kerý poté, co přičichnul k Ironmanově helmě, se rozzuřeně vydal hledat Ironmana, aby ho zachránil. Pod vedením Black Widow jsme se vydali na dopolední etapu, kde jsme luštili tajnou zprávu, ze které jsme se dozvěděli, jak se cítí Hulk ve své kůži.

d5_1-nahled d5_2-nahled Po etapě jsme všichni dostali velký hlad, který jsme zahnali kuřetem na paprice a po poledním odpočinku jsme načerpali síly na oddílovou činost. Hráli jsme hrady, kuliši vališi a nakonec jsme připravovali táborák pro nejmladší a střední kategorii. Táborák se náramně vydařil. Odpočinuli jsme si a zazpívali si a tím jsme se připravili na další možný útok na Lokiho. Kdo ví, s kamarády však doufáme, že brzy Lokiho porazíme a Ironmana osvobodíme. Malá a střední kategorie dokonce mohli spát pod širákem.

A teď je čas jít spát, co když Loki udeří znovu a uvězní dalšího superhrdinu?

13.7.

Kakao!  Vánočka!  A Já!

d4_1-nahled d4_2-nahled Dopoledne jsem se vyhýbal míči, neboť naše dnešní oddílová činnost byla zaměřena na míčové hry. O pauze jsem se byl podívat a seznámit s kozou Lízou a kohoutem Josefem, kteří se pasou nedaleko našeho tábora u pana správce. Svačím koblížek z Rožmitálské pekárny a píšu svůj první korespondenční lístek, doufám, že babičce dojde. Náš oddílový vedoucí nás bere do lesa a začínáme hrát strategickou a dobrodružnou hru Vlajky! Po obědě jsem si dal krátkého šlofíka, protože mě běhání v lese pěkně unavilo. Krásný, do růžová odpočatý, jsem vyrazil na druhou etapovou hru, při které jsme byli nuceni kvůli včerejšímu nočnímu útoku na naši základnu, opravovat škody. Přišla šestá hodina a večeře. Na večerním nástupu jsem nacpaný a unavený. Dnes jdeme spát o půl hodiny dříve než obvykle a vůbec nám to nevadí. Těším se co mě čeká zítra!

12.7.

d3_1-nahled d3_2-nahled Probouzím se, Rozcvička, Zuby, Snídaně, oblíbený úklid a hurá do akce. Po dopoledních hrátkách kolem celého tábora si jdu koupit lízátko a chipsy abychom měli s kamarády co chroupat v našem útulném doupěti. Polední klid pominul a už se vzduchem přiřítil Iron man, Black Widow a Capitan Amerika kteří se vypořádali s párem Lokiho stoupenců. Když boj ustal, dozvěděli jsme se o tajné zprávě od Profesora X. Museli jsme luštit morseovku, bojovat proti padouchům ze spárů zla, procvičit si mozkové závity při luštění tajné zprávy. Večeře, buchtičky, šodó, buchtičky, šodó, a zase šodó. Po této vydatné stravě jsem se hodil do gala a nastoupil na taneční parket na naší táborové diskotéce. Tančím a nemám konkurenci, když v tom siréna, výpadek proudu. POPLACH! V tu chvíli se přiřítil Iron Man a oznámil nám, že Loki útočí na naši základnu. Ihned jsme se seskupili do bojových formací, ve kterých jsme se vydali bránit naše hranice. Vyhráli jsme! Znaven tím vším já volám hurá a s radostí jdu do hajan.

11.7.

Probouzím se do druhého dne za zpěvu našeho vtipného vedoucího Vaška, který ve chvíli kdy kolem procházím, s kartáčkem na zuby mě zapojuje do svého zpěvu. Mám nacpané bříško od snídaně a jdu si uklidit s kamarády chatku č. 25, neboť přijde bodování. Po krátkém nástupu kde se dozvídáme o návštěvě zkušených a profesionálních horolezců se, řadíme po oddílech a vyrážíme na oddílovou činnost. Hrajeme hry v lese na louce i v jídelně a po chvíli nás volají na již zmíněná ,,Lana“. Zhoupl jsem se, zahrál hokej ve vzduchu a dokonce vyzkoušel jaký to je pocit být 10 metrů nad zemí, neboj mami všechno za odborného dohledu a perfektního jištění. Polední klid utekl jako voda a já už zase se svým oddílem prožíval nástrahy různých her. Maminko neuraž se, ale kuře na paprice, které bylo vybráno večerním jídlem, bylo tak výtečné že jsem si přidal. A pak to přišlo vedoucí nám, vyrazili dech úvodním divadelním představením k celotáborové hře. Viděl jsem Iron Mana, Capitana Ameriku, Catwoman, Thora, ale i zlovolného Lokiho, který ukradl vzácný artefakt. Všichni jsme byli uneseni efekty, záblesky, dělobuchy, které divadlo výborně doplňovali. Jdu spát a ty jdi taky.

d2_1-nahled d2_2-nahled d2_3-nahled

10.7.

d1_1-nahled d1_2-nahled Po příjezdu do tábora na Sobenský rybník jsme se se rozdělili do oddílů, ubytovali a konečně mohlo začít léto, na které jsem se tolik těšil. Táborová kuchyně překonává i maminčinu domácí a já se těším na každou další pochoutku. Naši vedoucí mají skvělé nápady, jak strávit odpoledne máme tolik společného, že se nenudíme ani okamžik ba ani vteřinu. Seznamovací hry v našem oddílu proběhli dle očekávání za bouřlivého smíchu. Zdravotnický filtr, kde se naše zdravotnice seznamovali s našimi alergiemi, poruchami a vůbec celkovým zdravotním stavem, proběhl za mírného deště. Ale nikdo si nenechal, touto mírnou anomálií, zkazit náladu. Po skvělém segedínském guláši, promiň, že se k té kuchyni pořád vracím, jsme se odebrali do blízkého lesa na procházku spojenou s hrami na pochodu. Ulehám do postele s nadšením a natěšením na příštích dvanáct dní.