Reportáže z letních táborů pro rodiče a dětmi 2014. Zde najdete nějaké fotky a povídání o tom, jak jsme se měli v roce 2014 na našich letních táborech pro rodiče s dětmi (TRDech).

Naše tábory pro rodiče s dětmi neboli zábavné a programem nabité pobyty pro rodiče s dětmi se letos, stejně jako vloni, konají v Penzionu U skály v Kytlici u Nového Boru. Středisko je jak dělané pro takové rodičovské tábory.

trd_trampolina_2014 novinka – obří nafukovací trampolína v Kytlici přitahuje děti jako magnet

4. Turnus – 3.8.-9.8.2014 – hlavní vedoucí Zuzana Fischerová

pt6_0708_1-nahled

V sobotu už přišlo na řadu loučení. Doufáme, že se zase uvidíme příští rok!

Poslední celý táborový den začal jak jinak než kroužky. O poledním klidu si mohli malí piráti dojít do diamantového naleziště pro diamanty, které celé odpoledne utráceli na pirátském tržišti. Mohli si nechat nalepit či namalovat tetování, učesat copánky nebo nastříkat na vlasy barevný sprej. Mohli střílet ve střelnici, nechat si udělat obrázek na tvář, koupit si balónek nebo dokonce velkou palačinku s čokoládou nebo marmeládou.

Po večeři odstartovala karnevalová diskotéka, kde byli kromě pirátů také princezny, různá povolání nebo zvířátka.

Jak se začalo stmívat, rozdali jsme dětem svítící náramky a každá skupinka vypustila lampion splněných přání.

Potom už nic nebránilo tomu, abychom vyrazili osvobodit zakletého piráta. Našli jsme ho beznohého u jeho veliké truhly, řekli jsme kouzelnou formuli, otevřeli truhličky s kouzelnými předměty a byl volný. Z vděčnosti nám dal pirátskou minci na památku a taky veliký pytel s naším podílem z pokladu, který jsme si v táboře rozdělili a mohli jít sladce spát.

Ve čtvrtek byli na programu zase kroužky. Někdo šel odlévat s Lukášem do lesa stopy, jiní tančili nebo hráli na nástroje s Luckou, na angličtině se učila zvířátka a na sportovkách zase bezvadné hry na hřišti. Odpoledne jsme slavnostně zahájili pirátské zkoušky.

Piráti zkoušely potápět nepřátelské rodě, zhoupnout se po provaze z lodě na loď, lovili rybičky, utíkali svázaní z vězení, zkoušeli svůj sluch a orientaci poslepu. Nakonec všichni zkoušky splnili a přitom nasbírali korálky na kouzelný pirátský přívěšek.

Po hromadném focení se rozdali diplomy a rodiče měli možnost nechat děti na hlídání u vedoucích a zatím si odpočinout, projít se nebo si zahrát volejbal.

Zdravíme z Kytlice, počasí je proměnlivé, ale zatím jsme si poradili a nezmokli jsme. Děti ani déšť neodradí od skákání na trampolíně a dovádění na hřišti :-).

trd4_8-nahled

trd4_4-nahled trd4_5-nahled Dnes jsme po snídani hráli hru, ve které měly děti za úkol postupně povyměňovat žraloka za jiná zvířátka až nakonec získaly vzácného papouška, kterého mohly vyměnit za kouzelné peříčko do sbírky kouzelných předmětů. Nebylo to ale tak jednoduché, jeden z pirátů byl pěkně lstivý a rozdával i okousané rybí kostry, takže děti musely začít znovu. Potom byl čas vyrazit na výlet. Někdo vyrazil s vedoucími na rozhlednu Jedlová, někdo po vlastní ose. Po tradičním večerníčku jsme podpálili táborový oheň a upekli buřty. Ještě teď se táborem nesou tóny táborových písní.

trd4_3-nahled trd4_6-nahled V úterý jsme vyrazili ve skupinách na fáborkovou trasu s pirátskými úkoly do lesa. Po splnění všech zadaných úkolů musely děti z lesní studánky vylovit lahev bezové šťávy pro líného piráta, který je pro ni poslal. Odměnou za to jim byl zisk kouzelného korkového špuntu, který si děti uložily do své truhličky, kterou vyrobily s Bárou na výtvarce.

trd4_2-nahled trd4_7-nahled V pondělí dopoledne probíhaly první kroužky. Děti se střídají na výtvarce, daramaťáku, sportovkách, angličtině a koužku, který nazýváme pracovně „les“. Malý piráti na něm hledají poklad podle mapy a indicií, zkouší rozdělávat oheň, vázat uzly, poznávat stopy zvířat a podobně. Odpoledne nás čekalo skládání rozsypané mozaiky pro hlavního piráta. Samozřejmě to nebylo tak jednoduché a snažení dětem ztěžovaly mořské obludy.

trd4_1-nahled trd4_9-nahled V neděli byly děti rozděleny do skupinek ke svých vedoucím pirátům, se kterými chodí každé odpoledne plnit různé úkoly. Každý tým má také šátky ve stejné barvě, takže snadno poznáme, kdo patří například k pirátce Karetě, pirátu Humrovi nebo k pirátce z papouščího ostrova. Došlo i na vymýšlení pokřiku a malování pirátské vlajky. Po večerníčku se nám v divadle ukázal zakletý pirát, který musí za svou lakotu pykat tím, že střeží ohromný poklad. Už ho hlídá dlouho, uvědomil si svou chybu a čeká na dobré piráty, kteří ho vysvobodí, a on jim rozdá svůj poklad. Rozhodli jsme se, že mu pomůžeme, ale není to snadné. Všechny posádky se musí spojit a získat kouzelné předměty, které nám ukáží cestu k pokladu.

3. Turnus – 27.7.-2.8.2014 – hlavní vedoucí Bára Kašíková

Hola Hola, celodenní výlet volá. Je čtvrtek, ocitli jsme se sice u moře, na přání vedoucího Kadrnožky, ale také s piráty a všichni jedeme na nějaký výlet. Kdo chce může jet s vedoucími na rozhlednu Jedlová nebo do České Kamenice. Nabízí se také Nový Bor, Sloup v Čechách, Děčín či Lindava, kde je možné si vyzkoušet foukání skla.

Vyrábíme si ozdobné lahvičky z mořského písku a doděláváme si herbáře – které jsou opravdu povedené. Macha, Šebestovou a ostatní  táborníky čeká zítra návštěva zoologické zahrady a přijede také pouť, TAK KONEČNĚ BUDEME MOCI UTRATIT NAŠE TÁBOROVÉ PENÍZE.

Tak nás mamuti nesnědli a byl to fakt parádní den, Horáček s Pažoutem říkali, že by v takové době mohli žít na stálo :-). Na výtvarce jsme vyráběli dinosaura ve vajíčku a také byl děsně zajímavý přirodovědný kroužek, kde jsme si vyráběli sopky a fakt se z nich valila láva. Vedoucí Jana nás v tomto kroužku učí samé zajímavé věci. Po obědě jsme si pak šli postavit chýše, abyhom měli, kde přespat. Večer na hřišti jsme sipak zahráli fotbal a hurá do postýlek a zítra se dostáváme díky Micce  a Jonatánovi na planetu Ťap Ťap – kde všichni ňafají a hlavně ťapají.

Ve středu ráno nás vedoucí překvapili jednobarevnými oblečky, které byly dost zářivé a nebo pěkně „ufonní“ a v tomto duchu byla připravena iodpolední  etapovka, kde jsme plnili trochu divné úkol: obléct se naruby, šahat do slizu pro klíč, dát si kozí noh či sloní krok. Tyto soutěže jsme pak viděli i ve Večerníčku, kde si to zkoušel Mach se Šebebstovou, Horáčková i Pažout :-)  Po Večeníčku jsme pak měli táborák s opékáním buřtů a pak také noční stezu odvahy. Zítra ás čeká celodenní výlet, tak se těšte na naše nové dojmy…

V pondělí ráno nás čekalo ztažené dopoledne, ale bylo fine, že nepršelo a bouřka se vybouřila v noci. Po rozcvičce a dobré snídani jsme se rozdělili do čtř kroužků – výtvarný, dramatický, přírodovědný a sportovní. Bylo to  skvélé: vyrobili jsme si berušku, na přírodovědě herbář, na dramaťáku jsme si vyzkoušeli hrát na různé hudební nástroje a na sportu jsme si dali do těla .

Odpoledne jsme se pak po oranžových fáborkách vydali do lesa na naší první bojovku. Odpovídali jsme na otázky týkající se Macha a Šebestové např. Komu patřila kočka Micka? Nevíte, tak si to najděte v knížce … Většina dětí to věděla. Je vidět, že se děti s rodiči dobře na náš tábor připravovaly. Večer pak byl Večerníček o tom, že nám sluchátko přičarovalo bonbony a pak se ho ale zmocnili Horáčková s Pažoutem a ty nás dostali do Pravěku. Ach jo to bude asi hrozné ráno a nebudeme mít žádné příbory .....

Tak tedy raději už dobru noc  a zítra nám držte palce ať nás nesnědí mamuti.

… a je to tu začal nám další báječný tábor pro rodiče s dětmi v Kytlicích. I na tomto turnusu budeme s Machem a Šebestovou a jejich sluchátkem zažívat nejedno dobrodružství.

Tábor začal v neděli, kdy do rekreačního střediska přijelo 53 dětí se svými maminkami i tatínky – a těch tu tento turnus máme požehnaně a i babičkami či dědečky. Odpoledne jsme si vyrobili peněženky na táborové peníze, za které si něco můžeme nakoupit na závěrečné pouti. Po večeři nás pak čekal první „hraný“ Večerníček, kdy žáci dostali vysvědčení a cestou domů dostali od starého pána za odměnu sluchátko, ale nejen tak nějaké, je kouzelné a hned Machovi a Šebestové přičarovalo spoustu dětí – táborníků.

2. Turnus – 20. – 26.7.2014 – hlavní vedoucí Hanka Kubšová

Úterý 22.7.

trd2_3-nahled trd2_4-nahled Na snídani jsme si na vlastní kůži vyzkoušeli, jaké bylo žít v pravěku. Museli jsme si ulovit něco ke snídani a sníst to bez příborů, zatímco se mezi námi pohybovali pralidé ve svém obvyklém oblečení. Počasí se zlepšilo, a tak workshopy proběhly venku. Odpoledne nás navštívil Tonda obal a poučil nás o odpadech, třídění a recyklaci. Pak jsme šli do lesa stavět pravěké chýše, samozřejmě bez moderní techniky s použitím lesního materiálu. Za postavená obydlí by se nemusel stydět ani věhlasný pravěký architekt.

Po večeři jsme byli svědky toho, jak Micka s Jonatánem ukradli Pažoutovi a Horáčkové kouzelné sluchátko, ale místo aby ho hned vrátili Machovi a Šebestové, měli na něj zvláštní prosbu – jet na dovolenou do země Ťap Ťap, kde všichni jenom ťapají a ňafají.

Pondělí 21.7.
trd2_1-nahled trd2_2-nahled Ráno nás na snídani přivítaly postavy z pohádky o Machovi a Šebestové. Bohužel se nám trochu zkazilo počasí a déšť nám překazil plány hrát si venku na hřišti. Proto jsme se přesunuli na workshopy pod střechu. Po obědě následovala dobrodružná stezka lesem vyznačená fábory, kam se děti vydaly ve skupinkách s vedoucími nebo se svými rodiči. Cestou odpovídaly na otázky týkající se naší celotáborové hry. Na závěr si každý nakreslil svou oblíbenou postavu a obrázky jsme vyzdobili náš hlavní party stan.
Hlavní událostí večerníčku byla krádež sluchátka, které se dopustili Pažout s Horáčkovou a svým neuváženým přáním nás uvrhli do pravěku.

Neděle 20.7.
Dnes dopoledne začaly rodiny přijíždět do našeho tábora v Kytlici. Po zabydlení se a obědě se děti vydaly do stanu vyrobit si peněženku. Všem se to podařilo a byly odměněny prvním penízkem. Poté vedoucí vzali děti do lesa, kde se věnovaly zábavným hrám. Před večeří se ještě chvíli hrál volejbal. Při večerníku jsme se dozvěděli, co se událo v příběhu Macha a Šebestové poslední školní den.

1. Turnus – 13.7.-19.7.2014 – hlavní vedoucí Bára Kašíková

táborové téma: Mach a Šebestová a utržené sluchátko

pt1_2-nahled

divadelní nástup Tábora pro rodiče 1. turnus

19.7.

Sobotní odjezd byl smutný a věřte, že tekly i dětské slzy, že je táboru konec… Lepší odměnu si ani organizátoři nemohou přát. Všem děkujeme a těšíme se na příští rok.

18.7.

Jééé v ZOO to bylo super, potkali jsme krokodýla, lvíčka, žábu, žirafu a i další zvířátka. Vyrobili jsme si housenky, tancovaly jsme s Mončou samé „zvířecí“ tanečky a na hřišti jsme si vyzkoušeli opičí dráhu. Odpoledne nás pak čekala pouť v ZOO, kde jsme si mohli vysoutěžit další penízky na různých atrakcích – autodrom, věštírna, střelnice apod. Závěrečné odpoledne patřilo také tanečníkům, kteří si mohli zatancovat na diskotéce.

Večer proběhl poslední Večerníček – divadlo – shrnutí naše krásného týdne v Kytlicích na táboře rodičů s dětmi. Sluchátko jsme vrátili starému pánovi, aby ho mohl půjčit zase někomu jinému.

den_zoo-nahled

17.7.

Dobré ráno, vítá nás čtvrteční ranní sluníčko…, ale jejda, kde jsme se to ocitli? Měli jsme být u moře..... a my jsme sice u moře, ale u pirátů… No to jsme zvědaví co nás teda čeká..... Chudák paní vedoucí Kadrnožková :-)

… tak nakonec to byl zase prima den. Ve výtvarné dílně jsme si vyrobili mořskou sůl a pak jsme vyrazili po rodinách a jiných skupinkách na celodenní výlet. Někdo navštívil rozhlednu na Jedlové, někdo jel do Hřenska, aquaparku v Děčíně či do sklárnu v Novém Boru.

Večer jsme si zašli do whirpoolky. U Večerničku jsme se dozvěděli, že zítra pojedeme celý tábor s Machem i Šebestovou do ZOO. Tak dobrou noc…

vylet-nahled

16.7.

Máme tu středu a s ní již zmiňovanou bláznivou planetu Ťap Ťap. Dopoledne jsme si vyrobili na výtvarce boty žabky, abychom mohli správně ťapat. Odpoledne nás zaujala beseda o recyklaci a tříděném odpadu, která byla zakončena soutěžními disciplínami mj. vození popelnice. Po té pak šílené úkoly na jednotlivých stanovištích v táboře. kdo nešel na masáž či kosmetiku mohl si zahrát volejbal či hr na hřišti. Dnešní večerníček nás přesunul na přání paní Kadrnožkové k moři, takže halou na kutě a pa zítra od moře… -)

15.7.

Tak se hlásíme třetí den od Macha a Šebestové, kteří nás navštívili v Kytlici. Máme se báječně  a i sluníčko se na nás celý den smálo. Náš třetí den tábora jsme strávili v pravěku, kde jsme měli k obědu mamuta se zelím :-) Odpoledne jsme si pak šli do lesa stavět chýše, což nás všechny moc bavilo. Protože máme zítra táborák, nanosili jsme ještě nějaké dříví a šikovní tatínkové připravili oheň.

Večer si dospěláci vyzkoušeli lakros a zahráli volejbal. S Monikou jsme si zacvičili Pilates a těšíme se jak nás Monča protáhne zase zítra…

Večerníček byl dobrodružný,m protože z pravěku nás kočka Micka a pes Jonatán přemístili díky kouzelnému sluchátku do země Ťap Ťap, kde chodí všichni stejnobarevně oblečení – no to jsme zvědavi co nás čeká :-) Tak dobrou noc :-)

Reportáž 14.7.

pt1_5-nahled pt1_6-nahled Dobrý den, zdravíme vás z našeho tábora. Dnešní dopoledne jsme strávili ve výtvarné dílně, kde si každý vyrobil berušku na listu, dále každý absolvoval hry na hřišti, tam jsme hráli různé soutěže a sportovali jsme. Na tanečkách jsme si společně zatančili.V odpoledních hodinách jsme vyrazili do lesa za otázkami a šli jsme po oranžových fáborkách. Někteří odvážlivci vyrazili i bez rodičů. Za poslední úkol jsme dostali sladkou odměnu, museli jsme nakreslit naší nejoblíbenější postavu z Macha a Šebestové. Dnešní den se moc povedl a těšíme se na další… jen se trochu bojíme, protože nás Horáček s Pažoutovou poslali díky kouzelnému sluchátku do PRAVĚKU.

trd1_7-nahled

Reportáž 13.7.

pt1_1-nahled pt1_3-nahled Všichni jsme dorazili v pořádku. Ubytovali jsme se,seznámili se.V odpoledních hodinách jsme si s dětmi vyrobili peněženky a zaskákali si na nové trampolíně.Ve večerních hodinách nás navštívili Mach s Šebestovou,Pažoutová,Horáček, paní učitelka Kadrnožková  a samozřejmě i Micka s Jonatánem a nesmíme zapomenout na starého pána, který dal Machovi a Šebestové za odměnu, kouzelné sluchátko.